sunnuntai 20. joulukuuta 2015

RST

Sitten vaihteeksi eri materiaalia, hitsausta sekä toki sorvailua. Miksi moottoripyörissä on sivujalka vasemmalla puolella? En tiedä. Googlasin jopa asiaa, mutta selvää syytä en löytänyt. Mutta tiedättekö miksi K- ja R-bemarit seisoo aina keskijalalla? Kuulemma kanteen valuu öljy jos se seisoo sivujalalla. Ja bemarimies ei tykkää jos baijerilainen pölläyttää startatessa.

No laitetaan sitten se jalka oikealle puolelle niin tuostakin probleemasta päästään. Rosterilattaa Motonetista ja rosteritankoa jo olikin. Prässillä latat sopivaan kulmaan. Ja kulmaan tein kiilapalan, joten varmasti kestää tuon malmikasan alla. Latta oli nelimillistä ja sivujalan hahlo 8mm, kaksi lattaa päällekkäin ja saumaa reunoihin. Sorvilla pyöräytin tapin ja siihen uran jouselle. Rosteria puikolla räkiessä totesin sen hitsaantuvan paremmin kuin musta rauta hitsaantuu. Tosin jäähtyessään ampuu kuonaa niin että olo on kuin ampumaradalla väärään aikaan taulua vaihtamassa.


Ja kyllä tuli taas hyvä kun itse tekee. Sivujalan olin katkaissut aiemmin summassa, sen voi joutua vielä katkomaan uusiksi koska näyttää liian pitkältä.

Samalla kun rosteria leivoin, päätin tehdä äänenvaimentimen kannakkeen samasta tavarasta. Natsat päihin, niihin kierre sisään ja hitsillä tangon päihin. Siisti kiinnitys kun ei jää edes pultinkannat näkyviin.

Alumiinistahan tuo olisi kuulunut tehdä, vaan kun vaihtovirta-TIGini on vielä kaupassa. Ehkä ensi talvena saa sellaisen hommattua. Vaan eipä kannake nyt niin painava ole, etteikö sen kanssa pysty elämään. Varmaan arvasitkin että nuo natsat päihin piti sorvilla veistellä?



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti