sunnuntai 25. lokakuuta 2015

Take 2

Eipä taida tulla paljoa kerrottavaa tällä kertaa. Päädyin siihen että takarungosta tuli liian pitkä ja sen uusiksi tekemisessä meni iso osa ajasta. Mutta oli omaan silmään tekemisen väärti. Samoin viikolla löytyi verkosta toinen etulamppu, joka meni tilaukseen ja niiltä osin täytyy vaan toivoa ettei tullut liian isoa reikää aiemmalle lampulle leikattua.

Jotain näkyvääkin sentään sain aikaiseksi. Nyt kun kliparit ovat saapuneet, pääsi etukatetta sovittamaan kunnolla paikoilleen. Valitettavasti alkuperäinen etuhäkki ei sellaisenaan sittenkään sopinut. Alaosa kyllä, mutta yläsakarat olivat ihan väärässä paikassa ja osuivat klipareihin. Leikkasin ylemmän Y-tuen kokonaan mäkeen ja liimasin migillä ihan toiseen paikkaan. Samalla sai mallattua mittarille kiinnityspisteen. Bemarissa on jokunen varoitusvalo joita tuossa mittaristossa ei ole, ne täytyy lisätä mittarin alapuolelle. Varoitusvaloista lueskellessa selvisi sellainen "tieto" että esimerkiksi laturi ei lataa ellei mittarivalolta tule tietty vastus. Yläkolmio on kumman hepettunut, kun taas alakolmio kiiltää uuden tavalla.Virtalukko tulee toiseen noista stongankiinnitysrei'istä.

Rakensin etukatteelle kiinnikkeet myös syylärien sivuihin ja siivoilin turhia kiinnikkeitä jne pois moposta. Tipautin myös öljyt ulos. Astia tuli liki täyteen, niinpä mittasin paljonko sitä tuli ulos, peräti 4,5litraa. Ohjekirjan mukaan olisi pitänyt olla vain 3,5, joten aika reilusti liikaa öljyä. Tuo nyt ei ole moottorille mitenkään terveellistä, onneksi merkkejä se kummallisemmasta ei ole. Jotta näkisi mopoa hieman kauempaa, lykkäsin sen ulos. Autotallissa ei pääse niin kauas että kunnolla erottaisi joitain linjoja.



Aika hyvältä alkaa vaikuttamaan omaan makuun. Nyt kun toi on keskiseisontatuella, molemmat jouset on suorina. Lookki aavistuksen paranee kun jousitus laskee. Keulaa ehkä tosiaan tiputan n 30mm lisää. Varsinkin keskiseisontatuella tulee Streethawk mieleen kun lokarin ja yläkatteen väli on noin valtava. Ajoasento on kohtuullinen, jalat pääsevät vähällä mutta tankin pituudesta johtuen reachia on aika paljon.

Jonkun verran tuli tehtyä ei näkyvää jalkatappirunkojen siivousta, vivustoa vaihteistolle, siivoiltua turhia osia irti jne. Sekä muotti että takakatteen kuidutus. Täytyy vielä ulkopuolelta lisätä pienet kuitumaton palat saumakohtiin ja laittaa vähän gelcoatia pintaan. Katehan oli n 2cm per puoli tankkia kapeampi, siihen olisi tullut hölmö porras, joten tämä on parempi näin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti