Mutta tankki sopi kuitenkin paikoilleen. Huljuttelin tankin vielä n litralla bensaa, koska hiontapölyä ja maalipölyä siellä varmasti kaikesta paineilmalla tapahtuneesta puhaltelusta huolimatta oli. Bensa muuttui harmaaksi. Lisäksi huomasin ettei kumitiivisteestä huolimatta tankinkorkki tiivisty tankkia vasten. Pitää sekin liimata vielä massalla kiinni. Varmuuden vuoksi vielä ylimääräinen Mahlen suodatin bensalinjaan ja sitten tankki kiinni.
Kuvissa tuossa on käytettynä bongattu Aprilia Tuonon etuloksu. Siinä on jonkun verran käytön jälkeä, pitää vielä harkita maalauttamista. Mutta se koeajo:
En oikein tiedä miksi iLuurin video meni tällä kertaa noin rakeiseksi Youtubessa. Kaasarit on silmämäärin synkattu, eli ihan pinnasta ei käy tasan, mutta hivenenkin kun kaasuun koskee, niin käy puhtaasti. Paikallaan rötää pahasti kun kierrättää, mutta ajossa veti hyvin yli 7 tonnin. Sen pidemmällä en käynyt. Joka tapauksessa tuossa on nyt vielä paikoillaan pääsuuttimet koossa 102, ja kaasarimodausmanuaalinkin mukaan sinne pitäs laittaa isommat. Täytyy hakea suuttimet koossa 125 ja vaihtaa ne sinne. Sitten kun kelit lämpiää niin koeajoa vähän pidemmällä kaavalla.
Ensimmäinen sulake tuli esiin lyhyellä koeajolla. Olin laittanut ajovalon johdot kutistesukan sisään. Pakkaskelissä näemmä kutistesukka kovettuu kivikovaksi, käännellessä liittimestä oli pinni irronnut. Pitää siis kuoria kutistesukka pois ja laittaa pelkkä punossukka. Siispä, ÄLÄ käytä liikkuvissa paikoissa Bilteman kutistesukkaa, mikäli peliä käytetään myös kylmässä. Ja virtalukolta puuttuu vielä kiinnike sekä mainitut kaasarien synkkaus ja bensakorkin kauluksen tiivistys. Nyt luvattiin pari viikkoa kylmempää, ehkä Pääsiäisen jälkeen sitten.
Kilpiteline rajottaa keulimista pahasti :o Ei tietenkään ton pelin ensisijainen käyttötarkoitus, mutta periaatekysymys :D
VastaaPoistaHieno peli ja kiva blogi. Ilo lukea!
VastaaPoistaHieno peli ja kiva blogi. Ilo lukea!
VastaaPoista