Mutta lopulta aloin olemaan tyytyväinen hieromiseen. Porasin vielä satulan alle tuleviin lattoihin kevennysreikiä ja takarunko alkoi olla valmis. Vielä hitsaussaumojen kevyt siivous ja maalaukseen. Varsinaisesta rungosta poistin turhaksi jääviä katteiden kiinnikkeitä ja siivosin myös sen maalauskuntoon.
Lisäksi nakuksi riisuttuna kyseisen mopon ulkonäössä häiritsee eturenkaan ja moottorin väliin jäävä liian iso aukko. Sitä paikkaamaan hankin Ricambi Weissilta bugspoilerin. En nyt itse ole mikään tämän kaltaisten osien fani, mutta jotain tuonne oli saatava. Harkinnassa on myös siirtää öljynjäähdytin vaakasylinterin alapuolelle.
Joulun alla iski kiireet ja dokumentointi jäi vähäisemmälle, mutta sain kiikutettua osat ennen joulua maalattaviksi. Runko, takarunko ja kolmiopalat pulverimaalattaviksi. Tankki, bugspoiler ja vanteet toisaalle. Lisäksi keulatolpat Motovillelle huoltoon, Motoville repi niistä eloksoidut säätimet irti. Yläkorkin esijännityksen säädin oli matkan varrella saanut työkalusta jos toisestakin, ne haluan uudestaan eloksoidututtaa sinisiksi. Ovat liian näkyvällä paikalla että voisin antaa niiden olla tuon näköiset. Ja koska sävy varmaan muuttuu, pitää noi alapään säätimet pinnoittaa myös vaikka nykyinen pinta onkin hyvässä kunnossa.
Kiikutin koko joukon muita osia saamaan pintaansa mustan eloksoinnin. Saapa nähdä millaisia niistä tulee.
Sillä aikaa kun osat on maalaamossa, pitäisi loihtia putkistoa. Osina toimivat Ebaystä tilattu Ducati 748 putkisto ja alkuperäinen putkisto. Voi olla että hommaan tulee silti tauko. On todella hankalaa etsiä äänenvaimentimelle paikka ilman runkoa. Ja vaimentimen paikka vaikuttaa aika oleellisesti putken rakentamiseen. Onneksi jonossa on kyllä kaikenlaista nysväämistä ihan riittävästi, vaikka putkihomma jäisikin myöhemmälle.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti