tiistai 28. marraskuuta 2017

Halle Berry

Here we go again. Viime talvi jäi rakentelematta. Poltellut on silti ja Nettimotoa tuli selailtua hyvinkin ahkerasti. Mielessä on edelleen kunnon ratakelpoisen pelin rakentaminen jostain vanhasta sotaratsusta. En paljasta sitä suunnitelmaa vieläkään - ehkä sekin tulee rakennettua.


Joku lukija on silti saattanut huomata että minulla on hieman merkkiuskontoa tuonne saapasmaan suuntaan. Makaronimopon rakentaminen on ollut myös kangastellut mielessä. Surulla olen seurannut valitettavaa poistumista - maahantuonti Ducatin osalta oli loppumassa. Myymälässä oli viimeisellä viikolla kuitenkin jäljellä 2003 käyttöönotettu Ducati SS750.


Periaatteessa aina mieluummin isompi, eli SS900 oli kiikarissa. Saimme kuitenkin puhelimessa neuvoteltua hinnan paikalleen ja ostin pyörän.






Siistikuntoinen kapine, remmit juuri vaihdettu ja muutoinkin huollettu. Mittarissa 38tkm. Pikku modailua sille oli jo tehty, pakolliset änkkärit vaihdettu, led-vilkut ja Koson mittaristo.


Sitten oli taas aika laittaa Aliexpressin pojat töihin. Kiinan kauppaministerikin oli kuulemma ollut jo huolissa kauppataseen puolesta Samoin Ebayssä on päässyt kertymään mm yksipuolisia swingejä, joten pitäähän niitä tänne tilata.


Hyllyssä olisi ollut yksi 916sen swingi. Se on kuitenkin ns kapeampaa mallia, eli oteleveys koneeseen on n 145mm. Kun taas SS:n koneen kiinnitykseen tarvitaan 175mm malli. Samalla pohditutti iskarin rakentaminen. Nettiä selaamalla saattoi löytyä aika kelvollinen ratkaisu. Monster 1200 swingissä on iskari silmämääräisesti samalla tavalla kuin SS:ssä. SS:n iskari ei ole ihan keskilinjassa, mutta aika helposti rungossa korvake siirrettävissä. Mutta mittoja siitä en löytänyt.


Monster 1200 tuli vasta 2014 ja koko Ebayssä ei ollut kuin kaksi myynnissä. Riskillä sellainen kaikkine helyineen. Samoin tilasin takavanteen joka löytyi aika sopuisaan hintaan. Se tulikin nopsasti ja on samaa sarjaa kuin tallissa jo oleva etuvanne.




Paha kyllä tuo etuvanne oli ostettu jo keulaa varten.


Totaalisen helmiä sioille, mutta menköön kiinni. Onpahan kunnon keula. Oli aika aloittaa projekti purkamalla katteet ja muu turha roipe mäkeen.





Purkaessa tuli yksi pikku tenkkapoo. Emäputken akselin mutteri vaatisi spetsiaal toolin. Tietenkin. 27mm halkaisijaltaan olevassa ympyrässä on 4mm tappeja. Ei mulla tuollaista ole, mutta porasin 27mm etäisyydelle neliöputkeen 4mm reiät läpi saakka ja poranterät niistä läpi. Isolla jakarilla neliöputkesta vääntö ja komeasti aukesi tuokin.



Niin alkoi olla mopo purettuna. Suunnitelma ulkonäöstä alkaa myös olla valmis. Toki se on suunnitelma ja taiteilijan vapaudet pidän itselläni niitä muuttaa. Myös väriteema on valmiiksi mielessä. Samalla sellainen semihulluus iskee mieleen, mahtaisiko ehtiä tekemään messuille 2018 Petrol Ciscukseen näytille?


Ai niin. Joku miettii varmaan otsikkoa. Halle Berry? No se selviää aikanaan, mutta pitäähän projektilla nimi olla. Nomen est omen.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti