sunnuntai 7. joulukuuta 2014

Kotari

Kotarikin teki jossain vaiheessa mieli vaihtaa takaisin Hondaan. Mutta kun Kotarin liikennevakuutus on 280€/vuosi, pomppaisi Ifillä hinta yli viiden tonnin. Sanomattakin on selvää, että taitaa olla Kotari mun viimenen crossi. Päätin sitäkin alkaa entisöimään. Ketjut ja rattaat lähinnä oli tiensä päässä, samoin osa ketjulaahareista. Revin kaikki linkustojen laakerit, swingin laakerit jne samalla auki. Laitointuohon peliin uutena jotain molybdeenirasvaa, eikä ollu edes väri rasvassa vaihtunut.

Ja kun homma tuli aloitettua, samalla oli aika tehdä huolto alustalle. Etupään olisin voinut hoitaa itsekin; stefat, pölysuojat ja cartridgen stefat. Mutta päätin käytättää ne simmauksessa. Tän mopon simmaukset on olleet enemmän surullisia kuin mitään muuta. Eka nimimies teki takaiskarista ensin ajokelvottomat, kun moitin sitä niin kehotti opettelemaan ajamaan. Avauksessa selvisi että sinne oli eksynyt PDS:n mäntä - ei ihme että oli kova kuin kivi. Toinen seppä sai takapäästä ajettavan, mutta samalla etupää meni niin pehmeäksi että pohjasi joka paikassa ja mopo kulki nenä maassa ja oli niin levoton että voblas kärryssäkin liinoilla kiinni sidottuna. 

Itse sen sitten kolmannen kerran simmasin. Siinä selvisi että toinen seppä oli joko unohtanut tai jättänyt tahallaan pakkojen päädyistä paksummat pakan aukeamista rajoittavat päätylevyt pois. Ei ihme että meni iskut läpi. Laitoin ensin vakioksi ja vähän myöhemmin vielä hieman rebiä lisää. 

Ja toi taustalla oleva Panigalekin vaihtui tällä välin 1299 Panigaleen. Kelpaa odotella kesää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti